Tuesday, February 19, 2013

Chocolate Moist Cake

19 Februari 2013 bersamaan 8 Rabiulakhir 1434H

Assalam dan dengan lafaz Bismillah kali ni Shima nak coretkan resepi Chocolate Moist Cake yang selalu Shima gunakan bila membuat kek ni. Rasanya kalau nak buat kek kena tunggu ada orang kat rumah ataupun dulu bila Shima dah buat dan bawa ke pejabat. Itu masa masih bekerja lah. Sekarang bila tidak bekerja ni kena fikir banyak kali kalau nak buat. Resepinya ni ada dikalangan rakan-rakan pejabat telah mencubanya. Alhamdulillah menjadi semuanya.
 
Di sebabkan dah terlalu lama tidak makan teringin pulak nak buat. Cake ni tidaklah susah sangat hendak dibuatnya dan resepinya pun ringkas. Cuma kalau dah malas tu ada je alasannyakan.  Kaedah buat kek ni boleh cara kukus ataupun membakar. Kepada sesiapa yang tiada oven bolehlah menggunakan kaedah menggukus. Shima suka kukus daripada membakar sebab teksturnya kek  akan lembab serta lembut daripada dibakar. 

Bahan-bahan nak buat semuanya ada so apa lagi dah duduk sorang-sorang ni. Mulakanlah operasi membuat Chocolate Moist Cake yang sememangnya kesukaan keluarga. Jom lah kita tengok bahan-bahannya.

 
Pastikan semuanya telah sebati kemudian baru dimasukkan bahan B
Kemudian jadi begini yer...
Cair sedikit daripada adunan diatas
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Alhamdulillah... jadi sudah Chocolate Moist Cake hasil dari sentuhan Shima. Kepada kawan-kawan yang baru first time hendak mencuba didoakan semoga Chocolate Moist Cake anda akan menjadi kesukaan ramai dan anda akan membuatnya berulang-ulang kali.

Sampai kita berjumpa lagi dengan resepi-resepi yang ringkas dan semestinya sedap.

Wassalam.....